۱۳۸۸ فروردین ۵, چهارشنبه

سالاد کالباس با تزیین تی شرت مردونه و ماهی





سالاد کالباس به شکل تی شرت مردونه ( شاید هم زنونه ؟؟!! ) مارک دار !! طرح هاوایی با تزیین پوره سیب زمینی و دگمه هایی از هویج


معمولا برای تهیه انواع سالادهای مخلوط بعنوان پایه از سیب زمینی و یا ماکارونی و حبوبات یا غلات بعلاوه انواع سبزیجات و سس استفاده میشه .


مواد لازم سالادها عبارتند از :
ذرت و هویج و کرفس و مغز گردو و نخود فرنگی وخیار شور وقارچ و زیتون سبز و یا سیاه و و لوبیا چیتی و یا لوبیا سفید و گوجه فرنگی سفت و بادمجان كبابي ........ و



سالاد الویه به شکل ماهی با تزیین هویج




و ......... کاهو و آندیو و جعفری و شوید و گشنیز و کلم و گل کلم و کاهو و فلفل دلمه ای های رنگی و حتی سیر و .... نیز جوانه ها و لوبیای سبز پخته و پیاز و پیازچه و سیب و کشمش ( و حنی اگه کمی شیرین دوست داشته باشیم همراه با مقدار کمی شکر ) و پرتقال و گریپ فروت ونارنگی و نخود و بلغور جو و گندم ( مثل تبولی لبنانی ) و عدس و آناناس و کیوی و اسفناج و خشکبار مانند بادام زمینی و بادام و بروکلی و .... و پنیر سفید

یا استفاده ار سس ماست و خردل و مایونز وفرانسوی یا مخلوطی از کچاپ با یکی از سس های چرب و مواد پروتئینی هم مرغ و ماکیان دیگر و کالباس و تخم مرغ و ماهی ها از جمله تن و ... که چاشنی اون سرکه یا لیمو ترش و در صورت لزوم روغن زیتون هستش .

نکته :
در تهیه انواع سالاد ها چه خام و چه پخته - دست مون بازه و بالاترین نقش رو سلیقه و ذائقه والبته ابتکار ایفا میکنه .


این یکی به کمک پودر بیسکویت شور ( کراکر ) و چیپس خرد شده و غلتاندن در اون به صورت توپی در اومده که توی کاغذ کپسول رنگی و سفید میشه سرو کرد . برای بچه کوچیک ها وبچه بزرگا ! مناسب و خوردن و سرو اون راحته !!!!!

نکته :

البته اگه این فرم توپی رو خواستین درست کنین حتما صبح روز مهمونی تهیه کنین چون زیاد بمونه پودرهای روی اون نرم و خمیر میشه !


نکته :
ضمنا سالادهایی نظیر الویه یا روس و یا سالاد کالباس اگر يكروز قبل از سرو در يخچال بمونه جا ميفتد و خوشمزه تر ميشه . ولی سالادهایی که پیازو پیازچه و یا سیر داخلش دارن باید تازه تهیه و به موقع سرو بشن .میتونین سالاد رو روز قبل تهیه کنین و سس نزنین و توی یخچال نگهداری کنین و چند ساعت قبل از سرو بهش سس اضافه کنین .

نکته :
اگر ذاپقه مدعوين و ميهمانان را نميدونين سیر یا پيازچه داخل آن نريزين . كرفس یا سبزیجان خام را به سالادی که برای مسن تر ها و بچه ها تهیه کردین اضافه نكنین چون از باقي مواد كمي جويدنش سختر است .


لینک انواع سالادهای گرم و سرد و اردور و دورچین ها در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum111/


لینک انواع سالاد ها و اردور ها و دورچین ها در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/299/1/


۱۰ نظر:

  1. شبنم جون سلام
    سال نو را تبریک عرض می کنم.سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی،سعادت،سربلندی برای شما و خانواده محترمتون آرزومندم.
    من از خوانندگان سایت آشپز آنلاین هستم(البته اگر بگم عضو هستم دروغ نگفتم ولی هیچ وقت نتوانستم وارد شوم)همیشه از مطالب و اطلاعات مفیدتون و همچنین از این سایت پر بار خودتون استفاده می کنم.لازم دیدم که عید را به شما تبریک بگویم ویک خسته نباشید و خدا قوت بگویم.
    براتون آرزوی بهترینها را دارم.
    با احترام-ستایش

    پاسخحذف
  2. شبنم جان مثل همیشه عالی‌، مرسی‌ که عکس منو قابل دونستید

    پاسخحذف
  3. سلام شبنم خانوم.چقدر نظر فرستادن برا شما سخته؟
    سال نو خیلی مبارک باشه .چه کلکسیون متنوعی از سالاد .واقعآ سفره با هنر مندی شما زیبا می شه.مثل وبلاگتون.

    پاسخحذف
  4. سلام رویا, شهره و ستایش گل و عزیز (x 3 )!!!

    از محبت تون خیلی متشکرم عزیزانم ...
    این نظر لطف شماست وگرنه کار من که چیز مهمی نیست بلکه با لطف شما و محبت شماست که ارزش پیدا میکنه ... این وبلاگ هم تبلور و اینه محبت های شما و عشق منه که اینقدر به شچم شما جلوه پیدا میکنه ...
    امیدوارم همیشه و سالیان سال این نوروز رو با سربلندی و شادکامی و موفقیت های روز افزون جشن بگیرین .

    در همینجا از همه عزیزانم که لطف کردم پیام گذاشتن تشکر میکنم ... من چند روز سفر خواهم رفت ... البته بعد از بازگشت غیبت هام رو حتما جبران میکنم !!

    خدانگهدارتون

    پاسخحذف
  5. شبنم جون دستتون درد نکنه
    خیلی ذوق مرگ شدم دیدم از عکس های من استفاده کردین
    ممنون سفرتون هم بی خطر خوش بگذره

    پاسخحذف
  6. سلام شبنم جون این سالاد های شما واقعا آخر ایده هستا. مخصوصا اون اولیه پیراهنه خیلی با حاله موفق باشید.

    پاسخحذف
  7. شبنم جون من چند روز پیش هم براتون نظر فرستادم . فکر کنم طرفای عراق یا ترکیه از نت خارج شد. خلاصه لب کلام میخواستم بگم که ایول دارین. مخصوصا اون سالاده که شکل پیراهنه که خیلی باحاله

    پاسخحذف
  8. سلام . خسته نباشی. عیدت مبارک و خوشحالم که اینجا رو دیدم.قشنگه و کاربردی!

    پاسخحذف
  9. عكسهاتون خيلي قشنگ و بي نقصه .مرسي يه سوال داشتم يقه سالاد كالباس رو با چي درست كردين ؟

    پاسخحذف
  10. سلام شما بصورت ایمیل کارتون نمی فرستید ؟ یعنی کد اشتراک ندارید که برای ایمیل شخصی مطالب سند کنید ؟

    پاسخحذف