۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

ترشی 4 رنگ آناناس colored pineapple pickles




colored pineapple pickles

مواد لازم :

کمپوت آناناس حلقه ای دو قوطی

سرکه ¼ پیمانه

شکر نصف پیمانه

آب کمپوت آناناس

آب لبو یا چغندرپخته شده

عصاره ترشی کلم بنفش

آب اسفناج تازه

تعدادی کمپوت آناناس

طرز تهیه :

از آناناس تازه هم میشه استفاده کرد ولی بدیهیست که شکر کمی بیشتر میخواد .


من از عصاره ترشی کلم بنفش استفاده کردم .حلقه های آناناس رو یکشب توی عصاره ترشی کلم بنفشی که با سرکه و شکر آماده کرده بودم – گذاشتم . هم آناناس ها رنگ گرفتن و هم باعث شدن که رنگ ترشی کلم من خیلی پررنگتر شد !!

چند حلقه آناناس رو هم داخل عصاره ترشی لبو که با سرکه و شکر تهیه کرده بودم گذاشتم که خیلی خوشرنگ شد .



برگهای اسفناج رو با کمی سرکه توی بلندر له کردم و شکر زدم وبا آب کمپوت مخلوط کردم و گذاشتم بمونه تا سبز بشه .

این حلقه های رنگی آناناس که مزه ملس داره میتونه هم به تنهایی ترشی یا دورچین غذا های شما بشمار بره و هم میتونه با ترکیب چند رنگ زینت بخش میزها و سفره های شما بشه .این آناناس های رنگی رو میتونین روی ترشی ها و سالاد ها بعنوان تزیین بکار ببرین .


لینک انواع ترشی در تالار گفتمان سایت سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum98/

لینک انواع ترشی در پرتال سایت سفره خونه :


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر